Gør verden til dit barns klasseværelse


Vi ønsker ikke at overføre den traditionelle skole til den virtuelle verden, men søger ligeledes at nytænke det vores børn undervises i, samt hvordan de undervises.

Fremtidens læring

Faciliterende undervisning

Vi tror på, at den gode underviser også forstår at indtage en mere tilbagetrukken rolle, der faciliterer og vejleder i elevens egen udforskning. I en undervisning der inspirerer til undersøgelse og refleksion, hvor læreren, katetret og tavlen ikke længere, altid er klasseværelsets centrum, men eleverne er det.

Projektbaseret læring

I indskolingen søger vi en vekselvirkning mellem leg og en mere traditionel lærerstyret undervisningsform, men som eleverne bliver ældre er det vores ambition at præge undervisningen i en mere elevcentreret og projektbaseret retning. Undervisningen bør kobles til den virkelige verden, og give eleverne mulighed for medbestemmelse.

Samhørighed

Vi ønsker at danne rammerne for et virtuelt klasserum præget af en positiv atmosfære, der giver eleverne virkelyst og motivation for at lære. Ligeledes vægter vi samhørighed højt, og arbejder aktivt for at hver eneste elev føler sig som en værdifuld spiller i klassens fællesskab.

Hvordan?



Undervisningen gives i et virtuelt klasserum hvor lærer og elever kan se og høre hinanden. Undervisngen foregår efter et fast skema, og gives i morgen og formiddagstimerne, to til tre timer om dagen. Vi tror på kvalitet, fremfor kvantitet i undervisningen.

Det er vores erfaring at de virtuelle læringsrum kan være bedre til at løfte den faglige læring, med få kvalitative undervisningssessioner, der stemmer mere overens med elevernes opmærksomhedsspændvidde

og uden de praktiske, pædagogiske og logistiske forstyrrelser man oplever i et fysisk klasselokale.

Skoledagen er kort. Det betyder dog ikke at læringen slutter der. Det efterlader nemlig massere tid til elevernes selvstændige arbejde, og ikke mindst massere tid til at de kan følge deres interesser. Kun fantasien sætter grænser, og pludseligt vil man opdage at barnets klasselokale ikke er begrænset af fire vægge, men er blevet hele den vide verden omkring dem.


Vi opfordrer forældre til at være engagerede, og mener at børns skolegang ikke kun involverer lærere og elever, men i lige så høj grad forældrene. Hjemmeundervisning kan give anledning til en mindre stressende hverdag og ikke mindst styrke båndet mellem barn og forældre.

Fag og skemaer



Vores fagrække dækker på nuværende tidspunkt over dansk, matematik, natur/teknologi, engelsk samt historie. Derudover underviser vi eleverne i vores eget fag, entreprenørskab. Udbuddet af fag kan variere alt efter klassetrin.


Dansk

Dansk

Opdateres løbende.





Engelsk

Engelsk

Opdateres løbende.





Entreprenørskab

Entreprenørskab

I entreprenørskab lærer eleverne at skabe værdi for dem selv og for andre. Imens søger vi at udfordre elevernes kreative evner med mulighed for at finde, udforske og udfolde deres egne interesser og kompetencer.

Matematik

Matematik

I matematik undervises de mindste elever med udgangspunkt i en fysisk arbejdsbog, mens de ældre vil arbejde mere undersøgende og projektbaseret. Faget bruges også til at danne eleverne til at kunne arbejde selvstændigt.


Natur/teknologi

Natur/teknologi

Opdateres løbende.





Historie

Historie

Opdateres løbende.





Udflugt og bevægelse

Udflugt og bevægelse

Hver onsdag har eleverne en skemafri social dag. I stedet for undervisning, bruges dagen som en mulighed for at eleverne kan mødes fysisk til f.eks. idræt og bevægelse eller fælles udflugter til museer eller rekreative områder.


Klasser og priser


Eleverne er som udgangspunkt ikke inddelt i klassetrin, men i mindre hold. Her kan to elever, der f.eks. er alderssvarende til hhv. 4. og 5. klasse godt sammenlæses. Vi mener ikke, at der er noget solidt grundlag for den rigide aldersopdeling, man kender fra traditionelle grundskoler. Vi vil hellere sikre os en fornuftig niveaufordeling, hvor alle elever modtager en undervisning der passer til dem uagtet deres alder.

Indskoling


I undervisningen med de yngste elever, svarende til 0.-3.-klasse, søger vi en vekselvirkning imellem traditionel lærerstyret undervisning og læring gennem leg og kreativitet. De arbejder både med fysiske og digitale materialer.


1500,- pr. måned

Mellemtrin og udskoling


Hos de ældre elever, svarende til 4.-9.-klasse, søger vi at skabe en mere projektbaseret undervisning, hvor elever, i samarbejde med underviseren, i perioder kan have medbestemmelse i egen læring samt udforske på egen hånd.


2000,- pr. måned

Årsgebyr og søskenderabat

Der skal for hver elev betales et årsgebyr på 1000 kr,-, som dækker undervisningsmaterialer og læringsplatform med videre. Årsgebyret betales første gang ved indmelding af barnet og dernæst ved starten af hvert skoleår. Der gives 15% søskenderabat på den månedlige betaling.


Indmelding


Ønsker du at indmelde et barn eller høre mere, skal du booke en tid til en online eller telefonisk samtale. Det er vigtigt for os, at I får svar på alle de spørgsmål I måtte have, og ligeledes er det vigtigt for os at høre lidt om jer og ikke mindst jeres barn, samt om eventuelle ønsker og behov til undervisningen og valgfag med videre. For korte og konkrete henvendelser henviser vi til telefon, Whatsapp eller mail.